МОЗАЇЧНЕ ТОРЦЮВАННЯ "Знаки волі, знаки слави - наші символи держави"

Урок трудового навчання в 3 класі

 Тема. Загальні відомості про виготовлення мозаїки технікою торцювання. Контурне торцювання. Виготовлення Герба України з гофрованого паперу в техніці мозаїчного торцювання.
Мета: формувати знання учнів про новий вид декоративно – прикладного мистецтва - об’ємну     аплікацію з паперу, або торцювання; ознайомити з технікою торцювання; розвивати творчу уяву, оригінальність, мислення;  виховувати патріотичні почуття, любов до своєї Батьківщини.
Обладнання: ножиці, лінійка, клей ПВА, зразки готових виробів, моделі Державного Герба , технологічна таблиця, шаблони, альбом «Майстер саморобка».

Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання
Учитель
Любі діти, добрий день!
Зичу праці і старання.
А ще , друзі, всім бажаю-
Сил, натхнення на весь день!
Учні
Добрий день! Добрий день!
Дякуєм за побажання,
На урок берем з союою
Знання, вміння, навички й старання!
2. Перевірка готовності учнів до уроку.
3. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1.            Доповніть вірш:
Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов’їна,
 Люби, шануй, оберігай
 Усе, що зветься … (Україна)
2.Інтерактивна вправа” Асоціативний кущ”

- Які асоціації виникають у вас зі словом Україна.

Україна  - народна творчість, промисловість, рідний край, природні багатства, прапор, тризуб,....
Україна – це наша Батьківщина. Тут живуть наші рідні. Усі вони громадяни незалежної держави. Ви теж громадяни України, бо живете на цій землі, знаєте співучу українську мову, любите і шануєте своїх батьків, рідний край.
Кожна країна має свої символи.
-А які державні символи України?  (Державний прапор України,Державний гімн України, Державний герб України)
-Наш герб – тризуб. Це воля, слава й сила.
 - А тепер пофантазуємо: чому саме тризуб вважають гербом України?
 Мабуть тому, що число «три» завжди вважалось число казковим, чарівним. Пригадайте казки. Там ви знайдете розповіді про трьох богатирів, про три бажання, які виконують чарівники, про три дороги, що лягають перед казковими героями. А ще у тризубі відображено триєдність життя. Це – батько, мати, дитя, які символізують собою силу, мудрість,любов. Адже тато – найдужчий, мати – наймудріша, а дитя – це плід любові. Все відбито в тризубі – гербі України.

-На сьогоднішньому уроці ми будемо виготовляти  макет Державного Герба  України технікою торцювання.

3.  Повідомлення теми та мети уроку.
На уроці ми продовжимо ознайомлення з таким видом декоративного мистецтва, як мозаїка, та однією з технік виконання мозаїки – торцювання.

4.Розповідь вчителя.
-Аплікація з паперу знайома всім ще з дитинства. Зараз ви дізнаєтесь, що таке об’ємна аплікація з паперу, або торцювання.
- Мозаїчне торцювання — це створення зображень і предметів за допомогою об’ємних торцівок з паперу. Об’ємну торцівку можна умовно назвати «кольоровим сторчаком». Він являє собою шматочок м’якого паперу, стиснутий у вигляді за- глибини або конуса. Кожна така «торцівочка-сторчак», як один мазок пензля у створенні картини, як одна петелька у в’язанні або одна намистинка в бісе- роплетінні. Торцювання — робота не складна, але копітка. Вона вимагає не тільки посидючості, але й акуратності, уваги і певної спритності.

5.Демонстрування та аналіз зразка
1)           Інструктаж учителя.

-Сьогодні ми будемо робити торцювання по контуру
(Зразок на дошці)
-Для виконання виробів у техніці торцювання потрібен мінімальний набір матеріалів та інструментів: папір або серветка  клей, ножиці і торцювальний інструмент.

2)Послідовність виконання

1.            Наріж гофрований папір жовтого кольору на шматки 1х1см
2. Обтисни шматочком паперу стержень кулькової ручки, утворивши «торцівку»
3. Вмокни торцівку у клей та щільно притисни до основи. Заповни зображення герба «торцівками» з паперу.
3) Повторення правил безпеки під час роботи
·                 під час роботи тримати ножиці чи інші ріжучі інструменти тільки над столом;
·                 передавати інструменти тупою частиною вперед; (з демонстрацією)
·                 не відволікати розмовами товаришів, які виконують роботу ріжучими інструментами;
·                 не ходити по класі з ріжучими інструментами в руках.
ІІІ.  Практична робота учнів
«Знаки волі знаки слави -
Наші символи держави»
 Фізкультхвилинка.
 Ми мандруєм, ми мандруєм,
Україною крокуєм.
 Ось побачили Карпати.
 Як вершину нам дістати?
Заглянемо в озерця,

 Не торкнутися нам дна!
 Так ми довго-довго йшли
 І до школи знов прийшли!

ІV. Виставка та оцінювання робіт учнів
-Які роботи вам сподобалися найбільше чому?
V.Підсумок уроку
-Що нового ви дізналися на уроці?
-З якою технікою ознайомилися?
-Чи сподобалося вам працювати у техніці торцювання?

Ігрова пауза з квіточкою
Гра «Блеф-клуб». Учитель тримає в руках квітку. Учні вибирають колір, учитель зачитує питання, а учень повинен визначити правильні і помилкові твердження, якщо правильне кажуть «так», а якщо не правильне то «ні». Гра поводиться усно.
1. Торцювання – один з видів паперового рукоділля. «так»
2. На сьогоднішньому занятті ми будемо виготовляти літачка. «ні»
3. Техніку торцювання можна віднести до способу аплікації «так»
4. Вироби в техніці торцювання мають плоский вигляд «ні»
5. За допомогою торцювання можна створити об’ємні картини «так»
6. Для торцювання слід нарізати квадратики з гофрованого паперу розміром 8 см. «ні»
7. Можна використовувати в техніці торцювання картон. «ні»
8. Готові роботи можуть подарунками або прикрасами інтер’єру. «так»
9. Торцювання дає дуже оригінальний ефект «пухнастості». «так»
10. Гофрований папір потрібно різати ножицями. «так»
VI.Прибирання робочих місць


Поділіться з друзями: